Till salu

torsdag 22 november 2012

Mixed Media

Uppdaterar idag med lite av den alster jag har gjort med tekniken Mixed Media, jag tycker det är kul att kladda och leka fram grejer.
Först ut är en ask jag använt mig av metalltape som jag limmat på två ihopsatta pappersböcker och sedan målat med metallic-färg och avslutat med perfect pearl.


Jag letade ihjäl mig efter ett lila hjärta men hittade inget så ja, vad gör man inte om ett själv :)
Jag köpte ett poslinshjärta som jag grundmålade med gesso och kletade modlingpaste på så jag fick stuktur, målade allt med lila akrylfärg och violá ett lila hjärta i min smak :)

Har försökt mig på några tavlor också men det gick sådär, detta är motiv som inte tilltalar mig så vet inte om jag gör några mer sådana här :)

Måla fyra mindre kanvastavlor och satte ihop med små gångjärn och fick en dekoration till köket :)

Denna tavla har jag gjort till minsta barnbarnet med en groda och en vers på, grodan är för att han alltid har kallats för grodis. Denna var jätteskoj att göra :)
Nu fnular jag på två med tjejmotiv till mormor andra två guldklimpar men dom är inte klara ännu :)

Detta var allt för denna gången men välkomna igen!

Inga kommentarer: